woensdag 31 december 2014

2014 is klaar ! Welkom 2015....

Onze nieuwjaarskaart staat nu ook online. We hebben er veel verstuurd maar voor diegene die ze niet kregen zetten we deze natuurlijk ook op onze website.
Terugblikken op een jaar heeft weinig zin. Maar herinneringen, goed en slecht zullen we altijd hebben. Kwestie van onthouden.
Zo weet ik niet of ik binnen enkele jaren nog ga weten dat ik de laatste dag van 2014 een leuke avond had. Waar vanalles in de voorbereidingen naar het avondfeest gebeurde. Zo stond het keukenraam op klikstand en kwam er een mevrouw voorbij met een grote hond. Toen ik zag dat ze een grote lege plastic zak bij had zei ik (misschien iets te luid) "Ge kunt n'een grote hond hebben maar dan zo'n zak vind ik er over !" Die mevrouw keek me daarna iets te streng aan waardoor Nele en Kene, die volop aan het koken waren voor het avondfeest, in een deuk lagen van het lachen.
Enige tijd later wou de deur van de gang niet meer open. Ook hier veel gelach. "Konden we opa nu maar laten komen" zei Kene. En inderdaad, ik kon ze niet repareren. Misschien dat ik de eerste dagen van het nieuwe jaar wat inspiratie ga opdoen in zijn garage. Het kan misschien helpen.

En omdat ik wat blog inhaal werk heb (de ideeën zijn er wel maar het komt er soms niet van het hier te typen) nu iets geheel anders. In Bornem staat aan het station een automaat. Het is al zeker 2 keer gebeurd dat hij gewoon het geld inslikt en me daarvoor niks in de plaats geeft. Nergens een telefoonnummer te bespeuren (dacht dat het verplicht was). Ook had ik al eens navraag gedaan in het station zelf maar daar wisten ze van niks. Vervelend dus.


Vandaag nog eens goed gezocht en ja hoor : GEVONDEN !


Hoe ? Jullie zien hem niet ? Allez en dat op klaarlichte dag ! Ik zal nog een tip geven : net onder het woord DRINK....


Toen ik er naar belde kreeg ik een vriendelijke mijnheer aan de lijn. Die me vertelde dat het nummer niet diende voor zo'n gevallen te melden. Toen ik natuurlijk antwoordde dat er verder echt geen ander nummer te bespeuren was zei hij dat er verplicht een 0800 nummer moet ophangen. Dus toch ! Hij noteerde mijn gegevens en ik wenste hem gauw een gelukkig nieuwjaar .... Want mijn trein kon immers elk moment aankomen. Ik wou niet weer meemaken wat ik vorige week (op kerstavond) meemaakte.

De trein had toen veel te laat geremd en kwam helemaal voorbij het perron tot stilstand. Gevolg : niemand kon op- of afstappen ! Zeer vervelend op kerstavond en dat op mijn vaders 70ste verjaardag. Dan maar proberen liften en na 20 minuten was er iemand zo vriendelijk mij tot aan het station van Sint-Niklaas te voeren. 
Ja ik geef toe.... soms werkt mijn geheugen niet meer zo goed maar dat ik dit meemaakte zal ik gegarandeerd onthouden.
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten